Durant el procés de construcció, els distints equips resolen algunes dificultats que, en ocasions, demanen el concurs de vàries persones: subjecció d’unions en procés de pegat, construcció de peces més elaborades, mesura i tall amb ferramentes de l’aula taller…
També en ocasions intercanvien materials i altres eines entre ells per aconseguir millors resultats: cartolines de diferent color, tubs de distintes longituds, pegaments de característiques diverses… Així és com aprenen a negociar, a saber guanyar-se la confiança d’altres companys, i arribar a acords que, al capdavall, els duran a situacions més avantatjoses.
Quan al llarg del seu projecte algun procediment no arriba al final que ells esperen, exploren diferents alternatives i proposen noves solucions. És un moment llavors on ixen a la llum les distintes personalitats que formen tot el grup de la classe. El professor únicament està present per balancejar les intervencions dels alumnes, per a què ningú se senta incòmode per la seva forma de treballar, indicant-li allò que està bé i aconsellant-li alguna coseta que cal millorar.
Quan d'ací poques setmanes els alumnes arriben al resultat final, la sensació que tindran de satisfacció i orgull d’una feina feta serà la millor recompensa. La nota del professor no serà llavors més que un tràmit administratiu. L’objectiu s’haurà complit.
Els alumnes hauran construït els seus ponts.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada